Tuesday, August 20, 2013

LaYaNKaN JeWLaH..

tepat pukul 1pagi..
haishh kebil2 mata aku..
kenapalah time2 macam ni tiba2 ley ade mood nak menulis
pantas je tangan aku ni buka laptop yang aku dh tutup 30min yang lepas kut..
otak pun mmg dh target nk merapu kat blog je..

semalam..
1st day masuk sekolah lpas puas cuti 2 minggu..
ari yang bersemangat untuk memulakan kerja..
mood cuti?
dah x rasa sangat sbb aku dh blk kl 4 hari lebih awal hehe..
semangat gila kan nak kije..
entah apa2..
lepas 2 minggu kerja, mesti nyesal sebab balik awal huhu..

ragam murid masuk sekolah..
alaa biasa lah bila 1st day sekolah lps cuti lama
mood budak pun x berapa sangat nk belajar..
tapi..
x yah lah dlayan sangat..

tadi kelas terakhir yang aku ajar ialah kelas 3 wibawa,
start pkul 4.30-5.30 petang (1jam)
aku ajar Pendidikan Agama Islam..
uhmm biasalah kelas2 terakhir..
mestilah dah letih kan..
so x kisahlah tu..
sebab aku kena mengajar juga..
x kan nk ponteng lak kan..
klu jd budak boley laa nk wt perangai cengitu..
sebab comfim cikgu tu x kan carinya

gila ke..
cikgu nk round satu sekolah sbb nak cari dua/tiga murid ponteng kelas..
kang abis lak masa nk mengajar..
pastu budak2 y tgl dlm kelas tu x kan nk biar diorg bising kn..
lain la kalau semua murid dlm kelas tu ponteng kelas..
so cikgu boley join sekali hehe..

nak dijadikan cite..
time aku nk masuk kelas..
ley lak bertembung dgn murid 3wibawa yang sesibuk nk g toilet ni..

haisshhh...
panas je kan..
so aku pun ape lagi..
tahan ler budak dua orang tu..
"awak beri salam dengan saya pun tidak, sibuk nak pergi toilet"
biasalah suara mesti tegas..
tp x garang okey..

so budak tu pun masuk ler kelas x jadi kuar..
lepas dah beri salam and baca doa..
aku tunggu gak klu2 diorg nk mnta kbnarn nk g toilet..
tapi x de plak kan..
so bagus lahh..

30 min waktu mengajar aku ajar tajuk yang tak smpt nk ngajar b4 cuti aritu..
30 min lepas tu aku suruh diorg buka Al-Quran..
okey time baca Quran ni..
biasanya kalau aku larat..
aku lah yang baca n diorg ikut..
tapi ari ni sbb kelas last kn..
so aku suh budak yang aku rasa ok..
untuk baca dan murid lain ikut..

"okey.. Raja baca, yang lain ikut"
lepas abis satu ayat..
ttba ade suara ckp "ustazah2 (saya nak)2x"

aku tgk ke arah suara tu..
haisshh budak ni lagi..
aku pun x fhm..
sbb slalunya dlm kelas,
klu aku bg kije, dye lah y plg mls nk buat kije tau..
tulisan jgn ckp lah..
haisshh.. sakit mata ni..
tapi klu bab baca ni rajin la plakk..

oleh kerana aku mls nk lyn..
aku suh si Raja Ammar ni smbung bacaan untk ayat seterusnya..
so aku ley nmpk kt ekor mata..
muka budak tu kecewa..
hehe jaat lak rasa..

terkial2 Raja Ammar nak abiskan ayat kedua tu..
sebab panjang sangat..
surah yunus ayat 21-22..
mmg panjang la juga..

so sian plak kan..
lpstu aku pun suh lah budak yang nak sangat baca tadi..
"okey Adnan sambung"

fuhh..
kalau korang dengar Adnan baca..
x de la hebat sangat..
tapi agak mangkagum kan la utk murid thun3 yang tulisan cam cakar ayam ni kan..
lepas abis satu ayat..
aku suh dia smbung lagi..
walaupun aku tau ayat pertama td dh cukup panjang..
kena lak ayat kedua pun panjang...
tapi aku saja je..
biar dye penat baca..
lepas ni x de lah dye bising sangat nk baca..

aku nmpk si adnan ni dah mengah2 nak abiskan bacaan..
tp bagus gak sbb dye masih jaga bacaan dye dgn betul walaupun penat..
hehe.. cian..

uhmm so far kelas aku ari ni berjalan dgn baik..
okeylah dah nk kul2..
esok nk kelas lagi kan..
masa tuk tidoo -.-
ZzzZzz...



No comments:

Post a Comment