Wednesday, September 11, 2013

KeLaS FroG

Semalam yang memenatkan..
Sebagai guru yang baru mengikuti kursus VLE-frog..
iaitu satu perisian yang bakal digunakan oleh warga sekolah..
(guru, anak murid dan ibubapa)
so smlm kan dh start UPSR..
jadinya ade beberapa kelas yang diberikan cuti..
dan ade beberapa kelas yang diminta hadir ke sekolah seperti biasa..

oleh kerana itu..
GPK aku meminta kerjasama aku n guru ICT
untuk memberi taklimat ringkas ttg penggunaan VLE-frog
kepada murid yang hadir.

masa kelas pertama masuk..
alhamdulilah line sangat laju..
murid pun dapt belajar byk bnda..

tapi bila kelas kedua masuk..
adoyaiii...
kesian ke budak2 ni..
line punya laa teruk..
lagi memeningkan kpla..
Guru ICT aku hilang entah kemana..
sabar jew laa kan..
nasib baik GPK aku yang berbangsa cina ni ade..
so dye pun tolong2 lah tgk..
n siap gantikan tmpat aku explain dkt budak2 lagi
hahaha..
nasib baikk..
sbb aku pun dh nk pengsan dh trang kt budak2 ni..

so nk dijadikan cerita..
oleh kerana line sangatlah teruk yang teramat..
sampai hampir keseluruhan kelas..
tidak dapat menjalankan aktiviti ini..
jadi GPK aku suruh semua tutup chrome books masing2..
turn off dan turn on semula box utama internet YES.

untuk pengetahuan semua..
chrome book ni lebih kurang mcm komputer riba gak..
tapi dye lebih kecil dan ringan..
dan dicipta khas untuk penggunaan pembelajaran..
jadi KPM memilih chrome book untuk diagihkan kepada sekolah2 terpilih sahaja..

YES pulak adalah line internet yang dibekalkan untuk sekolah kami
yang boleh digunakan bersama dgn chrome book tadi tu..

okey selepas GPK turn on smula internet Yes tadi..
dia pun cakap.
"okey semua boley buka skrg.. haa baca sekali ayat tu"
murid2 aku dgn smgt pun sebut
"BISMILLAHIRAHMANIRAHIM"
aku pun senyum kambing..
respect la kt GPK aku ni..
mcm tau2 jew perkataan tu akan kuar kat mulut kitorg kan..
hehehe..

fuh lps tu..
mmg laju terus laa line kitorg...
smpai abis kelas..
nasib baik kn..
tapi kelas seterusnya pun sama gak..
line problem gak..
alahaiii..

No comments:

Post a Comment