Monday, September 30, 2013

KecewasNyaa..

Hari ini aku CRK..
tak perlulah aku maklumkan sebab musababnya..
Apa yang aku nak share dekat sini adalah
perasaan yang teramatlah kecewa
dengan tindakan yang diambil oleh warga sekolah aku..

Dengan kesuntukan masa yang ada..
aku gunakan sebaiknya..
sebab x nak lah CRK banyak2 hari..
tapi bila sampai2 umah
h.mate aku merangkap officemate aku
buka cerita..

kecoh satu sekolah gtau aku x inform yang aku amik CRK hari ni..
peeehhh... sakitnya hati bila dgr..
padahal pukul 9 pagi lagi aku
dah msg inform GPK aku..
tapi GPK aku x dtg sek..
so dye forward kan pada GPK HEM

apa yang mengecewakan GPK HEM aku buat bodoh jew
langsung x inform pada org yang sepatutnya untuk buat relief..

lepastu h.mate aku ckp dye dh inform dekat GPK KOKO
dlm pkl 12 lbh cmtu..
sblm perhimpunan bermula..
tapi kenapa relief still x buattt????
alasan dye, INFORM LAMBAT????
haisshhh berapi jew kan dgr camtu...

kalau ko nak mrh msg tu lambat sampai dkt ko..
jgn lah smpai x buat relif..
kesian kut dgn anak murid aku yang x reti diam duk dlm kelas tu...
pastu cikgu2 yang x tau citer hujung pangkal..
pun sesedap cakap aku x inform kan...
haisshhh mana laa aku x marah...

aku harap lepas ni..
kementerian kalau nk naikkan pangkat guru2 ni jadi GPK
sila lah pastikan diorg tu tau n bole buat keja..
jgn tau nak dok relax je...
lepas tu bila jadi isu...
sibuk nk tunding jari dekat org..
cuba bljr bertanggungjawab..
sifat tu x de dlm diri korang kew???

yeww aku tau la..
aku ni guru baru kan..
comfim pun blm..
tp jgn ingat bole laa nk pijak2 kpla..

tp kat sini jew la aku brani nk luahkn kan..
krg ckp depan2 ade y x ley terima..
yew laa aku GURU BARU kn
sangat sedar diri..
tp alhmdulilah..
bnda ni ajar aku spaya x buat mcm ni kat org bwh aku..
klu aku jd GPK nnt..
p/s: aku x bermnt kt jwtn tu pun..

No comments:

Post a Comment