Monday, December 17, 2012

Aku HaNYa InGiN Kau TaHu



Bismillahirahmanirrahim

Ya Allah,
Jika aku jatuh hati,
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
yang hatinya bertaut pada Mu,
agar aku tidak terjatuh
ke dalam jurang cinta nafsu..

Ya Rahman,
Jika aku jatuh cinta,
Cintakanlah aku pada seseorang
yang melabuhkan cintanya kepada Mu
Agar bertambah kekuatanku
untuk menyintai Mu..

Ya Rahim,
Jika aku merindui seseorang,
Rindukanlah aku pada seseorang
yang merindui syahid di jalan Mu...

Ya Aziz,
 Jika aku menikmati cinta hamba Mu
Janganlah kenikmatan itu
melebihi kenikmatan
betapa indahnya beribadat kepada Mu...

Ya Rabbana,
 Jika aku bersedih
Kerana seseorang menjauhiku,
Kuatkanlah hati dan keimananku
Agar aku tidak jauh dari kasih sayang Mu...

Amin Ya Rabbal Alamin..

No comments:

Post a Comment